سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تشریح کرد:
خدمات شهری، آماده ارائه به مردم در پلتفرم شهروندی سرو شیراز
تاریخ درج : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تشریح کرد:
خدمات شهری، آماده ارائه به مردم در پلتفرم شهروندی سرو شیراز

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، محمدعلی علویان مهر با اشاره به پلتفرم شهروندی سرویس های رایانه ای واحد شیراز، سرو عنوان کرد: حساب شهروندی یکی از پنج قابلیت مهم پلتفرم سرو شیراز است که برای استفاده از آن باید یک حساب کاربری حقیقی یا حقوقی ایجاده کرده و با هویت دیجیتالی ایجاد شده، هر خدمت در حوزه های مختلف شهرداری نیاز به مستندات تکراری نخواهد داشت.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با بیان اینکه راه های ارتباطی مردم با شهرداری به ویژه بیان مشکلات باید هرچه بیشتر تسهیل شود، تصریح کرد: در پلتفرم سرو شیراز قسمتی برای طرح مشکلات شهروندان با شهرداری و بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری با عنوان بخش ارتباط مردمی (137) گنجانیده شده است.
وی ادامه داد: برای اعلام مشکلات شهروندان محل مورد نظر مشکل دار را روی نقشه مشخص کرده و با ارسال برای متولیان مربوطه، در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد.
این مقام مسئول با ذکر اینکه رابط کاربری پلتفرم سرو شیراز آسان است، خاطر نشان کرد: برای اطلاع از مراحل اجرایی هر خدمت، فرآیندکاری، مستندات مورد نیاز جهت دریافت خدمت، محل ارائه آن، سوالات متداول جهت دریافت آن خدمت، امکان ثبت شکایات و سایر موارد مربوطه می توان به بخش اطلاع رسانی و راهنما شهروندان مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 30 خدمت شهروندی در پلتفرم سرو شیراز قرار داده شده که قابل بهره برداری است، عنوان کرد: یکی از نیازهای روزمره مردم آگاهی از قییمت کالاهای مصرفی همچون میوه و صیفی جات است که در پلتفرم سرو ارائه شده است.
علویان مهر درمورد دیگر خدمات ارائه شده در پلتفرم سرو بیان داشت: ارائه سرویس های شهروندی در نقشه شهر شیراز از دیگر بخش های این پلتفرم است که امکان دریافت اطلاعات بدون نیاز به مراجعه حضوری به دوایر شهرداری را فراهم می کند.
به گفته وی خدماتی مانند دسترسی به نقشه هوشمند شهر شیراز، سرویس دریافت نشانی بر اساس موقعیت، سرویس تبدیل موقعیت به منطقه، سرویس دریافت موقعیت بر اساس کد پستی و سرویس تبدیل کد پستی به کد نوسازی در پلتفرم سرو شیراز نیز ارائه می شود.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در پایان گفت: آگاهی از وضعیت میزان آلودگی هوا یکی از دغدغه های شهروندان شیرازی است که اطلاعات هفت ایستگاه سنجش آلودگی به همراه نمایش اطلاعات و راهنمای مرتبط در پلتفرم سرو شیراز ثبت و جهت استفاده شهروندان محترم قابل بهره برداری است.
 


 گزارش تصویری

سایر اخبار


آمار بازدید سایت

بازدید امروز ۱۳۵
تعداد بازدیدکنندگان امروز ۶۳ نفر
کل بازدیدکنندگان ۳۰۰۳۰۶ نفر
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز می باشد