رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز مطرح کرد؛
اتصال شهرداری شیراز به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
تاریخ درج : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد علی علویان‌مهر در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اهداف مهم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، کاهش مراجعات مردمی به شهرداری و دفاتر پیشخوان است. 

او با اشاره به اتصال شهرداری شیراز به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: در شهرداری شیراز خدمات غیر حضوری پاسخ به استعلامات و دریافت گواهی‌های موافقت اصولی، پروانه ساختمانی و پایان کار و عدم خلافی در قالب سامانه شهروند سپاری ارائه می‌شود. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در ثبت اطلاعات هویتی این سامانه مشکلاتی وجود داشت، افزود: با پیگیری صورت گرفته از سوی شهرداری شیراز مشکلات رفع شد و شهروندان می‌توانند خدمات مورد نظر را از این طریق این سامانه دریافت کنند. 

علویان‌مهر با اشاره به به پرداخت‌های غیر حضوری مربوط به عوارض خودرو و نوسازی از طریق اپلیکیشن سرو بیان کرد: زیر سامانه‌های بسیاری در این پلت فرم طراحی شده که یکی از آن‌ها مربوط به کیف پول و بلیط افزار شهروندی است و باتوجه به اینکه کیف پول یکی از پروژه‌های شاخصی است که در شورای ششم و طی یکسال اخیر در شهرداری شیراز اقدامات آن آغاز شد و تصمیم بر آن شد تا کلیه مراودات مالی شهروندان با شهرداری در قالب یک کیف پول شهروندی انجام شود.

او افزود: پیش بینی می‌شود با انجام این اقدام ظرف حداکثر شش ماه آینده موضوع پرداخت خرد در سطح شهر شیراز از طریق کیف پول اجرایی شود. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز به سامانه هوشمند نظارت بر فضای سبز اشاره کرد و گفت: گستردگی و مدیریت فضای سبز شهری یکی از چالش‌هایی که شهرداری شیراز با آن مواجه است که در این‌حوزه سازمان فاوا و شهرداری در راستای عملیاتی شدن نظارت بر حوزه فضا سبز است که نظارت بر تمامی محدوده باغات، تنظیم برنامه‌های آبیاری، سنجش عملکرد ناظرین بر فضای سبز شهری، تأمین و توزیع گونه‌های مختلف اشیاء که اهمیت بسیاری دارد از طریق داده‌های اطلاعات مکانی در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد و این سامانه به عنوان یک سامانه هوشمند در حوزه فضای سبز تبدیل می‌کند تا نظارت دقیق تری بر این حوزه انجام شود. 

علویان‌مهر بیان کرد: پروژه جدیدی در شیراز بنام sso در دستور کار داریم و باتوجه به اینکه شهرداری بیش از 70 سامانه دارد، این سامانه‌ها همگی در یک آدرس اینترنتی در اختیار شهروندان است، اما با اجرای این پروژه، این تعداد سامانه‌ها تبدیل به یک درگاه اینترنتی خواهد شد که این اقدام در تسهیل کار به شهروندان و مسائل فنی و امنیتی که شهرداری با آن مواجه است، کمک می‌کند. 


 گزارش تصویری

سایر اخبار


آمار بازدید سایت

بازدید امروز ۱۵
تعداد بازدیدکنندگان امروز ۲ نفر
کل بازدیدکنندگان ۳۰۹۳۲۸ نفر
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز می باشد